آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر

 گروه مهندسی اوژن اطلس سپهر

 دستگاه ازن ژنراتور

مکانیسم عملکرد دستگاه ازن ژنراتور یا ازن ساز بر اساس خاصیت اکسید کنندگی ازن است. این مولکول های ناپایدار خاصیت اکسید کنندگی قوی دارند و دیگر مولکول ها را اکسید میکنند. این ویژگی ازن باعث شده که از آن به عنوان ماده‌ای برای تصفیه در زمینه‌های مختلفی چون پکیج تصفیه فاضلاب شهری، تهیه آب آشامیدنی، صنایع غذایی، تصفیه فاضلاب صنایع کاغذی و نساجی استفاده شود.

 مشخصات فنی دستگاه ازن ژنراتور

          کمپرسور پکیج تناوبی جهت تامین هوای ژنراتور ازن

          انژکتور مخصوص گاز ازن از جنس های UPVC و PTFE مقاوم در برابر گاز ازن

          شیر یکطرفه مخصوص ازن جهت جلوگیری از بازگشت گاز ازن به داخل دستگاه ازن ژنراتور (Ozone Check Valve)

          مخزن واکنش گاز ازن در آب ،مقاوم در برابر خوردگی قابلیت

          سیستم کنترل جریان ازن جهت جلوگیری از برگشت آب به داخل سیستم ازن ژنراتور

          شیلنگ تفلون مقاوم در برابر خوردگی جهت انتقال گاز

 

 
 
 

مزایای استفاده از ازن ژنراتور

ازن و کلر هردو به عنوان ضد عفونی کننده و گندزدا در واحد های تصفیه آب صنعتی و پکیج های تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرند و مکانیسم عملکرد هر دو در ضدعفونی کردن یکسان است ولی با توجه به معایبی که در استفاده از کلر( گازیا پودر) وجود دارد استفاده از ازن مقرون به صرفه تر خواهد بود.

          بالا بودن قدرت اکسید کنندگی ( تا ۵۰ برابر قوی تر از کلر)

          تاثیر گذاری بر طیف گسترده‌ای از میکرو ارگانیزم ها شامل میکروب‌ها، باکتری‌ها (تا ۳۱۲۵ برابر سریعتر از کلر) و ویروس‌ها (۱۰۰۰-۶۰۰ برابر سریعتر از کلر)

          قدرت ضد عفونی بالا حتی در غلظت کم

          موثر بودن فرایند ازناسیون در زمان کم (۱۰ تا ۳۰ دقیقه)

          اکسیداسیون مواد معدنی نظیر آهن، منگنز، سیانیدها، سولفید‌ها و نیتریت‌ها و انعقاد جامدات محلول برای خالص نگهداشتن آب

          عدم تولید هرگونه محصول جانبی هنگام تبدیل شدن به کسیژن

          باقی نماندن هیچ گونه ماده اضافی‌ بعد از فرآیند ازناسیون به دلیل تجزیه شدن سریع ازن

          کاهش یا حذف تعمیرات استخر، مانند زنگ زدن یا خوردگی تجهیزات و دیواره های داخلی استخر ناشی از مواد شیمیایی قوی مثل کلر یا جوش‌شیرین

          جلوگیری از انتقال بیماری‌ها مانند حصبه، وبا، هپاتیت، بیماری‌های قارچی و پوستی و …

کاربرد دستگاه ازن ژنراتور در تصفیه فاضلاب

کاربردهای گسترده تکنولوژی های دستگاه ازن ساز بر اساس تولید مقیاس بزرگ تولید کننده ازن و واکنش شیمیایی ازن ایجاد می شود. از این رو لازم است تا اصول تولید ازن خلاصه شود و روابط مناسب فیزیکوشیمیایی ازن که از اهمیت اساسی برخوردار هستند، تجزیه و تحلیل شوند. پیشرفت های فنی و کاربردهای عملی در مورد مکانیسم های تولید ازن با دستگاه ازن ژنراتور نشان دهنده خصوصیات فیزیکوشیمیایی ازن و همچنین کاربردهای ازن در تصفیه آب است. ازن می تواند در اثر با تماس فسفر، تخلیه آرام، واکنش های فتوشیمیایی و واکنش های الکتروشیمیایی تولید کند که در اصل با جذب مجدد اتم اکسیژن با مولکول اکسیژن صورت می پذیرد. دستگاه ازن ژنراتور کاربردهای به خصوصی دارد که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

        اکسیداسیون زباله های آلی

        تخریب سیانید

        اکسیداسیون پتروشیمی آب زیرزمینی

        سرریز فلزات سنگین

        پساب پالپ و کاغذ

        پساب آسیاب نساجی

        حذف آثار نشاسته ، حذفFOG، روغن، گریس

        دفع سموم و آفات و حشره کش ها

        کاهش پسماندهای خانگی

        تصفیه ثانویه فاضلاب شهری

        استخراج فلزات سنگین

فرآیند تصفیه فاضلاب با دستگاه ازن ساز

 

 

 

 

 

سایت: http://ozhen.co/

آدرس شرکت: تهران، ولنجک، نبش خیابان بیست و پنجم

تماس : ۹۱۳۰۰۲۰۴ - ۰۲۱

ایمیل: info@ozhen.co

ساعات کاری

شنبه -چهارشنبه: ۰۸:۳۰ الی ۱۷:۰۰

پنجشنبه: ۰۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰

جمعه: تعطیل


اسلایس میوه و شکلات بدون پخت


مواد لازم برای 15 نفر :

بیسکویت ساده300: گرم ، خرد شده
پودر نارگیل: 40 گرم
پسته: 40 گرم ، خرد شده
بادام پرک: 30 گرم ، تست شده
زردآلوی خشک: 60 گرم ، خرد شده
مربای گیلاس: یک چهارم پیمانه‌، خرد شده
آب پرتقال: 115 میلی لیتر
شکلات سفید: 200 گرم
کره نرم: 150 گرم

طرز تهیه :

بیسکویت ، پودر نارگیل و پسته را با هم مخلوط کنید. بادام پرک ، زردآلو، مربای گیلاس و آب پرتقال را هم اضافه کرده و مخلوط کنید .شکلات سفید را روی بخار آب ذوب کنید و کره ی نرم را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کره ذوب شود . سپس آن را به مخلوط بالا اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کرده و داخل قالب گرد 23 سانتی متری یا مربع 23 سانتی متر که کاغذ روغنی انداخته اید ، پرس کنید . سپس به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار داده ، برش زده و به دلخواه با شکلات سفید تزیین کنید.

نکته :

1 ـ این دستور 367 گرم کربوهیدرات ، 40 گرم پروتئین ، 321 گرم چربی و 4517 کیلوکالری انرژی دارد.

اسلایس میوه و شکلات بدون پخت

دسته‌ بندی کلی بالابرها

بالابر چیست ؟ بالابر نفربر چیست ؟

بالابر به ماشینی اطلاق می‌شود که به منظور حمل بار و نفر، یا کار در ارتفاع و یا در خطوط تولید جهت انتقال بار و هم سطح سازی به کار می‌رود.

بالابرها از مکانیزم‌های مختلفی برای بالابری استفاده کرده و تفاوت‌های اساسی با بالاکشنده‌ها و جرثقیل‌ها و لیفتراک‌هادارند. نیروی بالابری توسط انواع مکانیزم‌ها در دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌گردند که هریک با توجه به نوع کاربرد و نیاز مشتری طراحی می‌گردند. درهریک از این بالابرها عوامل تعیین کننده‌ای همچون ظرفیت، ایمنی، محیط کاری، نوع کاربرد و قیمت تمام شده دستگاه، نوع مکانیزم را مشخص می‌نماید.

 

دسته‌بندی کلی بالابرها

بالابرها به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

بالابرهای سیار

جهت کار در ارتفاع و یا انتقال بار و نفر و انجام امور خدماتی، رنگ آمیزی، ساخت سازه‌ها و ساختمان‌ها و… کاربرد دارد. بالابرهای سیار می‌تواند خود کششی و یا از نوع هلی یا push around باشد. با توجه به نوع دسترسی به دو دسته تقسیم می‌شود:

الف- بالابرهای سیار با دسترسی عمودی : این نوع بالابر فقط به صورت عمودی توانایی حمل بار و نفر داشته و به کار می‌رود. متداول‌ترین این نوع دستگاه‌ها، بالابرهای هیدرولیکی آکاردئونی

(قیچی - Scissor Lifts) و ریلی می‌باشد. ;که جهت دسترسی در ارتفاعات مختلف ساخته می‌شود

ب- بالابرهای سیار با دسترسی عمودی و افقی : به این بالابرها اصطلاحاً بوم لیفت گفته می‌شود که در نوع هیدرولیکی مفصلی و هیدرولیکی تلسکوپی و یا ترکیبی به بازار عرضه می‌گردد. این مدل دستگاه‌ها معمولاً به منظور کار در ارتفاع‌های زیاد، جهت جابجایی نفر و دسترسی به نقاط جانبی در ارتفاع کاربرد دارند و به دلیل استفاده از مکانیزم هیدرولیک دارای ایمنی مناسب می‌باشد. هریک از این نوع بالابرها نیز می‌تواند به صورت قابل یدک، نصب شده بر روی کامیون و یا خود محرک (Self Propelled) به بازار عرضه شوند.

بالابرهای ثابت

بالابرهای ثابت معمولاً در خطوط تولید، انبارها و… جهت جابجایی بارهای سنگین، تخلیه و بارگیری از خودرو و همسطح سازی کاربرد دارند. این نوع بالابرها با مکانیزم‌های مختلف هیدرولیکی، زنجیری، کابلی و یا به صورت ترکیبی ساخته می‌شوند که در این میان بالابرهای هیدرولیکی ثابت با مکانیزم قیچی ایمن‌ترین آنها و بالابرهای کابلی به دلیل احتمال قطع کابل، خارج شدن از قرقره وینچ و یا گیر کردن اشیا و اندام بدن میان کابل و وینج، خطر آفرین‌ترین آنها به حساب می‌آید. دراینجا انواع بالابرهای هیدرولیکی ثابت که دارای ایمنی مناسب نسبت به دیگر مدل‌های معرفی شده می‌باشند توضیح داده شده است. این بالابرهای ثابت معمولاً نیاز به یک چاهک داشته که در زمان جمع شدن، دستگاه درون آن قرار گرفته و با زمین همسطح شود.

الف- بالابرثابت هیدرولیک جک مستقیم : در این مدل جک هیدرولیک مستقیماً به میز بار متصل بوده و آن را به سمت بالا هدایت می‌کند. دراین حالت جک در زیر پلاتفرم قراردارد.

ب- بالابرهای ثابت آکاردئونی: در این حالت مکانیزم قیچی توسط جک هیدرولیک باز شده و ارتفاع مورد نیاز را تأمین می‌نماید.

پ- بالابرهای ثابت زنجیری و کابلی هیدرولیکی: دراین حالت چرخ زنجیر و یا قرقره کابل توسط جک هیدرولیک نیمی از کورس حرکت را طی کرده و نیرو توسط زنجیر یا کابل به میز کار انتقال پیدا می‌کند و کل مسیر را طی می‌نماید.

دسته‌بندی بالابرها بر اساس نوع مکانیزم بالابری و مقایسه آنها

بالابرهای هیدرولیکی

به مکانیزم‌هایی که نیروی بالابری توسط هیدرولیک و مدار هیدرولیک تأمین می‌گردند گفته می‌شود. بالابرهای هیدرولیکی درچند مدل آکاردئونی، بالابر هیدرولیک جک مستقیم، بوم لیفت‌های مفصلی و تلسکوپی، تلسکوپی-زنجیری هیدرولیکی، ترکیب هیدرولیک زنجیر ویا ترکیب هیدرولیک کابل تولید می‌گردند که از لحاظ ایمنی به ترتیب گفته شده در بالا دارای بیشترین ضریب اطمینان می‌باشند.

بالابرهای زنجیری

در این نوع مکانیزم بار توسط مکانیزم زنجیر و وینچ طراحی شده، به حرکت در می‌آید که در صورت استفاده از زنجیرهای دوبل و ترمزهای ضد سقوط می‌تواند کاربرد داشته باشد.

بالابرهای کابلی

در این نوع مکانیزم بار توسط مکانیزم کابل و وینچ طراحی شده، به حرکت در می‌آید که در صورت استفاده از کابل‌های دوبل و ترمزهای ضد سقوط می‌تواند کاربرد داشته باشد.

بالابر نفر

بالابر نفری وسیله‌ای مکانیکی است که امکان دسترسی موقتی افراد در ارتفاع را به منظور دستیابی به تجهیزات بلند مرتبه فراهم می‌کند. انواع متنوعی از بالابرهای نفری موجود است و با عنوان‌های بالابر آکاردئونی (قیچی)، بالابر کشویی (ریلی)، بالابر مفصلی، بالابر تلسکوپی، بالابر مفصلی-تلسکوپی، بالابر عمود بر(Vertical Mast) و… شناخته شده‌اند.

بالابر روشنایی

بالابر روشنایی وسیله‌ای است مکانیکی که توسط مکانیزم کابل و وینچ طراحی شده، در این نوع بالابر، بار به سمت پایین و سطح زمین حرکت می‌کند. این بالابر فقط مناسب جابجایی انواع روشنایی، لوستر و حتی دوربین مدار بسته می‌باشد.

ضمنا شما میتونین برای خرید و فروش بالابر بلغار اینجا کلیک کنید.

نماد حق تقدم سهام چیست؟

حق تقدم خرید سهام چیست؟

حق تقدم خرید سهام که به آن Rights Offering نیز می‌گویند، از مواردی است که بعد از تصویب افزایش سرمایه از طریق آورده نقدی به سهامداران پیشنهاد می‌شود. وقتی یک شرکت تصمیم می‌گیرد که سرمایه خود را افزایش بدهد، تعداد سهام آن شرکت تغییر می‌کند. یعنی متناسب با درصد افزایش سرمایه، تعداد سهام هم افزایش می‌یابد. برای مثال اگر قبل از افزایش سرمایه شرکت ۱۰،۰۰۰،۰۰۰ سهم داشت و قصد افزایش سرمایه ۷۰ درصدی را داشت، تعداد سهامش نیز ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت. یعنی ۷ میلیون سهم جدید به شرکت اضافه می‌شود و تعداد کل سهام شرکت ۱۷ میلیون خواهد شد.

چه زمانی می توانیم از گواهی حق تقدم بهره ببریم؟

فقط زمانی که شرکت سهام جدید برای فروش منتشر کند، این قضیه صادق است؛ یعنی در افزایش سرمایه از محل آورده نقدی. ولی مثلا در افزایش سرمایه از محل سود انباشته، سودی که متعلق به سهامداران شرکت است تبدیل به سهام می شود. اینجا دیکر حق تقدم سهام معنی ندارد. بعد از اینکه این افزایش شرکت در مجمع تصویب شد، یک فرم برای سهامداران ارسال می شود که به آن گواهی حق تقدم خرید سهام گفته می شود.

نماد حق تقدم سهام چیست؟

بعد از برگزار کردن مجمع شرکت یک نماد حق تقدم در بازار به آن شرکت اختصاص داده می شود تا سهامداران بتوانند از طریق آن نماد، حق تقدم های خود را بفروشند.

بطور مثال اگر شرکت ایران خودرو با نماد خودرو به افزایش سرمایه بپردازد، نماد حق تقدم آن خوروح می شود.

منبع : https://atroticnews.ir/%D8%AD%D9%82-%D8%AA%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D9%87%D8%A7%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/

حق تقدم سهام در بورس

حق تقدم سهام در بورس

برای اشنایی با حق تقدم ابتدا باید با مبحث افزایش سرمایه آشنا شوید(مقاله افزایش سرمایه را مطالعه کنید).شرکتهایی که افزایش سرمایه می دهند؛به مقدار در صد افزایش سرمایه تعداد سهام آن شرکتها هم افزایش می یابد.اصولا سهامداران شرکتها خواهان حفظ حقوق و منافع خود در شرکت هستند و به همین دلیل انتظار دارند پس از افزایش سرمایه شرکتها درصد مالکیتشان در شرکتها نیز حفظ شود. که این مبحث از قوانین سازمان بورس است که ارزش دارایی سرمایه گذار، قبل از افزایش سرمایه برابر است با ارزش دارایی سرمایه گذار بعد از افزایش سرمایه.

برای مثال اگر سرمایه دار ۱۰۰ سهم ۵۰ تومانی قبل از افزایش سرمایه دارد. بعد از افزایش سرمایه ۲۰۰ سهم ۲۵ تومانی دارد.
به همین منظور قانون تجارت این امتیاز را به سهامداران شرکت قائل می شود که در صورت فروش سهام جدید توسط شرکت، سهامداران فعلی در خرید این سهام جدید اولویت دارند.این اولویت سهامداران فعلی در خرید سهام جدید نسبت به سهامداران جدید حق تقدم خرید سهام گفته می شود .

مثالی برای حق تقدم سهام

به طور مثال اگر شرکتی ۵۰ درصد افزایش سرمایه دهد تعداد سهام آن شرکت هم به همین نسبت افزایش پیدا می کند.به این صورت که اگر فردی ۱۰۰۰سهم از شرکتی را قبل از افزایش سرمایه داشته باشد در صورتیکه شرکت افزایش سرمایه دهد و تعداد سهام ان فرد تغییر نکند میزان مالکیت آن فرد در شرکت نسبت به قبل از افزایش سرمایه کاهش می یابد.بنابراین برای اینکه در صد مالکیت آن فرد ثابت بماند شرکت این حق را برای آن فرد قائل می شود که نسبت به میزان درصد افزایش سرمایه /حق تقدم/ در خرید سهام جدید انتشار یافته داشته باشد. در نتیجه به میزان ۵۰ درصد از تعداد سهام جدیدی که دارد حق تقدم سهام خواهد داشت .اینگونه که ۵۰۰حق تقدم خرید سهام که معادل ۵۰ درصد از ۱۰۰۰ سهم موجود به آن فرد تعلق خواهد گرفت.

نحوه استفاده از حق تقدم سهام

شایان ذکر است که فقط در زمان انتشار سهام جدید برای فروش قضیه حق تقدم امکان پذیر است.یعنی زمانی که افزایش سرمایه از محل اورده نقدی (فروش سهام جدید) انجام می شود.
اما اگر افزایش سرمایه از محل سود انباشته باشد سودی که به سهامداران تعلق میگیرد تبدیل به سهام می شود که در اینجا موضوع حق تقدم سهام وجود نخواهد داشت.

پس از تصویب افزایش سرمایه شرکت توسط مجمع یک فرم برای سهامداران ارسال میشود که به ان گواهی حق تقدم خرید سهام گفته می شود که در این فرم اطلاعات افزایش سرمایه شرکت مشخص شده است که اگر سهامداران تمایل به حفظ درصد مالکیت خود در شرکت را داشته باشند باید فرم مذکور را طی مهلتی که شرکت مقرر کرده پر کند و برای شرکت ارسال کند.که در غیر اینصورت و عدم ارسال فرم برای شرکت از نظر شرکت سهامدار تمایلی برای شرکت در افزایش سرمایه ندارد.

چگونه حق تقدم را به سهم تبدیل کنیم؟

اگر سهامداری فرم شرکت در افزایش سرمایه را پر کرده باشد موظف است به همان نسبت هم،برای شرکت آورده نقدی داشته باشد به این صورت که به ازای هر گواهی ،مبلغی معادل ،ارزش اسمی سهم را پرداخت کند.
همانطور که می دانید ارزش اسمی هر سهم در ایران در حال حاضر ۱۰۰۰ ریال است.در نتیجه به ازای هر گواهی موجود و ۱۰۰۰ ریالی که پرداخت می شود ۱ عدد سهم به سهامدار تعلق خواهد گرفت.در صورتی که در مهلت تعیین شده این ۱۰۰۰ ریال پرداخت شود ،هنگامی که افزایش سرمایه شرکت نزد سازمان بورس به ثبت رسید ،حق تقدم های سهامداران نیز به صورت اتوماتیک تبدیل به سهام عادی خواهد شد .که این پروسه ،معمولا حدود۴ تا ۶ ماه زمان خواهد برد.

نحوه فروش حق تقدم:

ممکن است این سوال بوجود آید که اگر برخی از سهامداران تمایلی به شرکت در افزایش سرمایه نداشته باشند،در این صورت باید چه کنند؟
این امکان برای عدم شرکت سهامداران در افزایش سرمایه در نظر گرفته شده است ؛به این صورت که بعد از برگزاری مجمع شرکت ،یک نماد حق تقدم هم در بازار برای آن شرکت تعریف می شود تا سهامداران در صورت تمایل به فروش حق تقدم خود،از طریق آن نماد اقدام کنند.به طور مثال اگر شرکت ایران خودروکه نماد آن (خودرو)می باشد،افزایش سرمایه دهد ،نماد حق تقدم آن (خودروح)می باشد.و در مثالی که ذکر شد،سهامدار ۱۰۰۰ سهم خودرو و ۵۰۰ حق خودرو بعد افزایش سرمایه خواهد داشت که سهامداران می توانند مانند سهام عادی حق تقدم خودرا نیز از طریق کارگزاری و یا از طریق سیستم آنلاین به فروش برسانند.اصولا قیمت حق تقدم به اندازه همان مبلغ اسمی (۱۰۰۰ریال)از قیمت سهم عادی کمتر است که این اختلاف قیمت می تواند به دلایل متعددی کمتر یا بیشتر از این عدد باشد.