آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

آهنگ های عاشقانه

حسابرسی داخلی چیست؟

حسابرسی داخلی چیست؟

حسابرسی داخلی یک فعالیت مستقل، اطمینان بخش واقع بینانه و مشاوره ای است که برای ارزش افزایی و بهبود عملیات سازمان طراحی شده است. حسابرسی داخلی با فراهم ساختن رویکردی سیستماتیک و روش مند برای ارزیابی و بهبود اثربخشی فرآیندهای راهبری، مدیریت ریسک و کنترل، سازمان را در دستیابی به هدف هایش یاری می کند. حسابرسی داخلی نوعی سیستم کنترلی بوده که مدیران سازمان برای مشخص شدن کیفیت هزینه کردها و عملیات های مالی و آگاهی از وضعیت مالی شرکت و دارایی ها انجام می دهند.

 

حسابرس داخلی به لحاظ حقوقی کیست؟

حسابرس داخلی یکی از افراد مالی و حسابداری شرکت بوده که اختیار دسترسی به همه اسناد و مدارک مالی و غیر مالی را داشته و امکان برقراری ارتباط با مدیران ارشد سازمان را هم دارد.

حسابرسی داخلی با حسابرسی خارج سازمانی چه تفاوتی با هم دارند؟

حسابرس داخلی از افراد داخل سازمان می باشد اما حسابرس خارجی از موسسه خدمات مالی و حسابرسی به شرکت اعزام می شوند.

حسابرسی خارجی توسط قانون الزام شده است و عدم انجام آن تخلف قانونی محسوب میشود اما در مورد حسابرس داخلی الزام قانونی وجود ندارد و توسط مدیریت سازمان برای بررسی انحرافات و رفع آن انجام می گردد.

حسابرس خارجی باید به مراجع قانونی و اعضا هیت مدیره پاسخگو باشد اما حسابرس داخلی به مدیران سازمان پاسخگو خواهد بود.

حسابرسی خارجی و مستقل فقط انحرافات مالی و اسناد مالی را بررسی کرده و به مسائل دیگر سازمان کاری ندارد اما حسابرس داخلی علاوه بر بررسی های مالی سایر الزامات و قوانین جاری در سازمان را هم بررسی و انحرافات انها را در صورت وجود کشف می کند.

 

منبع :https://asmofid.com/internal-audit-services/

 

مراکز خرید کیش


  بهترین مراکز خرید کیش این روز ها خرید کردن و پاساژ گردی به بخشی جدا نشدنی از هر سفری تبدیل شده است. این موضوع آنچنان باب میل مسافران است که ما نیز تصمیم گرفتیم تعدادی از محبوب ترین مراکز خرید کیش را به شما معرفی کنیم. مراکز خریدی که علاوه بر غرفه های متعدد با اجناس گوناگون، امکانات دیگری مانند کافه و رستوران را به مسافران و کیشوندان رائه می دهند. مرکز خرید دامون این مرکز خرید را می توان در لیست گران ترین مراکز خرید کیش قرار داد ولی با توجه به خدمات گوناگون و بسیار خوبی که ارائه می دهد، ارزش یک بار بازدید را دارد. مرکز خرید دامون 98 غرفه تجاری را در خود جای داده است و 10 مورد آن در گروه خدماتی قرار می گیرد. رستوران مرکز خرید دامون یکی از جذاب ترین های کیش محسوب می شود و می تواند به خوبی شما را راضی کند. مراکز خرید سارینا 1 و 2 به جرات می توان این دو مرکز خرید جزو پرطرفدار ترین پاساژ های کیش محسوب می شوند. شما می توانید لذت غذا خوردن در دومین فودکورت بزرگ خاورمیانه را در سارینا 2 تجربه کنید. مراکز خرید پردیس 1 و 2 مرکز خرید پردیس 1 یکی از قدیمی ترین و لاکچری ترین مراکز خرید کیش محسوب می شود که در سال 70 توسط مهندسان فرانسوی تاسیس شد. پردیس 2 در حدود شش سال پس از پردیس 1 به بهره برداری رسید. این دو مجموعه از تنوع غرفه های بالایی برخوردار هستند و همیشه برنامه های جذابی مانند موسیقی زنده را در خود برگذار می کنند. مرکز خرید مروارید مروارید در دسته قدیمی ترین مراکز خرید کیش محسوب می شود که با توجه به معماری جذاب سبک هخامنشی و تنوع محصولات خود، بین مسافران و کیشوندان از محبوبیت بالایی برخوردار است. مرکز خرید کوروش این مرکز خرید جذاب و دوست داشتنی که در نزدیکی نوار ساحلی مرجان واقع شده در سال 96 به بهره برداری رسید. این مجموعه بسیاری از برند های معروف و محبوب لباس دنیا را در خود جای داده است. جمع بندی کیش دارای مراکز خرید فراوانی است که با توجه به نیازتان می توانید به آن ها سر بزنید. تنها این نکته را در ذهن خود داشته باشید که شاید همان جنسی که قصد خریدش را دارید ممکن است در شهر خودتان ارزان تر باشد. برای رزرو هتل های کیش میتوانید به سایت هتل یار مراجعه کنید .

آشنایی با گیتار الکتریک

گیتار الکتریک یا گیتار برقی نوعی گیتار است که صدای آن به‌وسیله تقویت‌کننده‌ای الکتریکی تشدید یا تغییر می‌یابد. استفاده این ساز در موسیقی از دهه ۱۹۳۰ آغاز شد. گیتار الکتریک در سبک‌های مختلفی از جمله راک، متال، بلوز، پاپ، جاز و هیپ هاپ استفاده می‌شود؛ اما در سبک راک، متال و بلوز به عنوان ساز اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیتار الکترونیک معمولاً در موسیقی راک استفاده می‌شود

 

ایده پیدایش گیتارهای الکتریکی از آنجا آغاز شد که در همنوازی‌ها صدای گیتار آکوستیک در بین صدای سازهای دیگر مانند بیس و درامز گم بود و به وضوح شنیده نمی‌شد. در نتیجه در صدد آن برآمدند تا صدای گیتار را تقویت کنند که بهترین راه برای این کار استفاده از علم الکترونیک بود.

 

در حدود دهه ۳۰ میلادی گیتارهای الکتریکی وارد موسیقی شدند. این اتفاق پدید آورندهٔ انقلابی در صدا و تکنولوژی بود که تا امروز نیز ادامه دارد. با پیدایش راک اند رول در دهه ۵۰ میلادی، گیتارهای الکتریکی به سرعت در موسیقی جا باز کردند و به یکی از فراگیرترین سازهای تاریخ مبدل شدند. معمولاً در گروه‌های راک دو نوازنده گیتار الکتریک وجود دارد که یک نفر ملودی‌ها را می‌نوازد (با گیتار لید) و دیگری ریتم‌ها را (با گیتار ریتم).

 

گیتار الکتریک، یکی از محبوب ترین سازهای موسیقی ساخته شده در قرن بیستم است. این گیتارها ساز اصلی و بخش کلیدی بسیاری از سبک های موسیقی حال حاضر دنیا هستند و شما میتوانین برای آموزش گیتار الکتریک به سایت  sheikhghasemi.com  مراجعه کنید.

زمانی که گیتار الکتریک را با گیتار آکوستیک مقایسه کنیم؛ مشاهده می‌کنیم که از اجزا مشترک زیادی تشکیل می شوند. هر دو گیتار، دارای ۶ سیم هستند که با سرکوک ها تنظیم می شوند و هر دو دارای فِرِت هایی بر روی دسته ی بلند خود هستند.

 

تفاوت ها از بدنه سخت و باریک گیتار الکتریک که می تواند از فلز و پلاستیک و یا هر جنس دیگری ساخته شود، در مقابل بدنه چوبی و توخالی گیتار آکوستیک که به وسیله رزونانس تولید صدا می کند؛ شروع می شود. همچنین سیم های گیتار آکوستیک می تواند از جنس نایلون و یا فلز ساخته شود، اما در گیتار الکتریک به دلیل استفاده از پدیده های الکتریکی و الکترومغناطیسی این سیم ها باید از جنس فلز ساخته شوند. اما تفاوت اصلی بین این دو نوع گیتار و بخشی که مکانیزم اصلی گیتار الکتریک را تشکیل می دهد، جایی است که سیم ها به بدنه گیتار متصل می شود.

 

انواع گیتار الکتریک, عکس گیتار الکتریک

گیتار الکتریک نوعی گیتار است که صدای آن به‌وسیله تقویت‌کننده‌ای الکتریکی تشدید یا تغییر می‌یابد

 

ارتعاشات وارده بر سیم‌های گیتار توسط قطعه‌ای به نام پیکاپ به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌شود. در واقع پیکاپ همانند یک میکروفون عمل می‌کند، با این تفاوت که چون یک سیستم مغناطیسی است فقط ارتعاشات سیم فلزی گیتار را دریافت کرده و آن‌ها را به صورت سیگنال صوتی درمی‌آورد و از طریق پیکاپ سلکتور می‌توان پیکاپ مورد نظر را انتخاب کرد. سپس سیگنال‌ها از طریق یک سیم به تقویت‌کننده فرستاده می‌شوند و در آخر صدای تقویت‌شده توسط یک یا چند بلندگو پخش می‌شود. در ابتدا گیتارهای الکتریکی تنها یک پیکاپ داشتند، اما امروزه با دو تا پنج پیکاپ نیز ساخته می‌شوند.

 

انواع گیتار الکتریک :

از نظر بدنه : این ساز را از نظر بدنه می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بدنه توپر و بدنه توخالی. گیتارهای بدنه توخالی مورد استفاده نوازندگان جاز قرار می‌گیرد، در صورتی که بدنه توپر عموماً در موسیقی راک و متال کاربرد دارد. 

 

از نظر تعداد سیم‌ها: معمولاً گیتارهای الکتریکی شش سیم دارند. بعضی نیز دارای ۱۲ سیم می‌باشند که هرجفت با یک نت کوک می‌شود، منتهی با اکتاوهای متفاوت، این گیتارها اکثراً در موسیقی فولک کاربرد دارند. گیتارهای ۷ و ۸ سیمی نیز وجود داردند که البته غیرمعمول هستند.

 

اجزا گیتار الکتریک :

قسمت‌های مختلف گیتار الکتریک

بخش ۱) سرِ دسته گیتار

۱٫۱. پیچ‌های کوک

۱٫۲. تنظیم‌کننده دسته

۱٫۳. نگهدارنده و راهدان رشته‌ها (Floyd Ross)

۱٫۴. خرک (Nut)

 

بخش ۲) دسته

۲٫۱. تخته انگشت‌گذاری (Frets Board - Finger Board)

۲٫۲. علامت‌های نشان شدهٔ شیار زیر سیم

۲٫۳. شیارهای پرده

۲٫۴. بندگاه یا مفصل دسته

 

بخش ۳) بدنه

مهم است که ابعاد معمول بدنه را بدانیم و بخش‌هایی از آن را که برای جای‌گیری اجزای الکتریکی با اندازه وشکل معین خالی می‌شوند.

۳٫۱. زَخمه‌گاه

۳٫۲. رابط یا پل زَخمه‌گاه

۳٫۳. زین‌ها

۳٫۴. پل گیتار

۳٫۵. کوک‌کننده پشتی و سیم گیر (زه گیر)

۳٫۶. بازوی یا دسته لرزش (Vibrator)

۳٫۷. کلید گزینش‌گر زَخمه‌گاه (پیکاپ)

۳٫۸. پیچ‌های تنظیم‌کننده صداها و آواها

۳٫۹. خروجی یا رابط تی‌آراس

۳٫۱۰. تسمه بند

 

بخش ۴) سیم‌ها (رشته‌ها)

۴٫۱. سیم‌های بم

۴٫۲. سیم‌های زیر

 

منابع

بیتوته

https://bit.ly/3fYzbbp

https://tinyurl.com/y2fpfloa

https://is.gd/4nkNgV