آتلیه عروس باید چگونه باشد ؟ یک آتلیه عروس مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد ؟؟؟
عکس های عروس: عروس تنها، عروس و مادر عروس، عروس و پدر عروس، عروس با
پدر و مادر عروس، فقط پدر و مادر عروس، عروس با پدر و مادربزرگ، عروس با
خواهر و برادر، عروس با خانواده عروس، عروس با ساقدوش ها
عکس های داماد: داماد تنها، داماد و مادر داماد، داماد و پدر داماد،
داماد با پدر و مادر داماد، فقط پدر و مادر داماد، داماد با پدر و مادر
بزرگ، داماد با خواهر و برادر، داماد
با خانواده داماد
عروس و داماد: عروس و داماد به تنهایی، عروس و داماد با هریک از پدر و
مادرشان، عروس و داماد با هریک از پدر و مادر بزرگشان و خانواده، عروس و
داماد با عمه ، خاله، عمو و دایی
به عکاس عروسی تان توجه داشته باشید
عکاس عروسی باید عکس های مورد انتظار شما را تهیه کند، به این دلیل که
از شما برای گرفتن عکس خوب، پول می گیرد. عکاس جشن عروسی هر روز فقط از یک
جشن عروسی می تواند عکس تهیه کند، به دلیل اینکه باید برای رفتن به محل جشن
و عکاسی قبل و بعد از جشن وقت کافی بگذارد. عکاس خوب عروسی باید بتواند
لحظات کلیدی جشن عروسی را با دوربین خود شکار کند.
دقت کنید که عکاس عروسی باید زودتر از مهمان ها شام بخورد تا هنگامی که
شام میهمان ها سرو می شود بتواند با خیال راحت به عکاسی بپردازد، پس حتما
محلی را برای صرف شام عکاس و دیگر دستیاران مهمانی در نظر بگیرید تا بدون
آنکه برای میهمان ها مزاحمتی ایجاد شود شام شان را صرف کنند
عکس های دلخواه عروسی تان را برای عکاس توصیف کنید
عکاسی عروسی، هر دوبخش عکاسی خبری و پرتره را شامل می شود. شما می
خواهید که عکاس عروسی برای لحظات غیر منتظره آماده باشد. در حین ملاقات با
عکاس، از اوبخواهید شیوه کاری، سابقه و تجارب خودش را ارائه دهد.شما عکاسی
را می خواهید که فضا و آدم های اطراف عروس و داماد را خوب ببیند، شما عکاسی
را می خواهید که لحظات ارتباط عمیق بین عروس، داماد و اعضای خانواده و
دیگر میهمان ها را خوب ببیند.
لحظه ای را تصور کنید که عروس در کنار پدر و مادرش ایستاده و هیچ حرفی
نمی زنند و اشک در چشمان پدر و مادر عروس سوسو می زند و پدر صورت لطیف عروس
را با سر انگشتانش نوازش می کند، عکاس باید حتما از این لحظات تکرار نشدنی
عکس بگیرد.
جزئیات سالن عروسی و آنچه را که شما می خواهید درون عکس ها ببینید حتما
به عکاس بگویید. حتما برای حرف زدن با عکاس وقت کافی بگذارید. اگر لازم
بود آنچه را که می خواهید در آلبوم عروسی داشته باشید، بنویسید تا مسیر را
برای عکاس روشن کنید.
آلبوم عروسی تان را تصور کنید
در هر جشن عروسی لحظات طلایی وجود دارد که شما مایل هستید عکاس آن ها
را ثبت کند. یکی از بهترین راه ها برای آن که بدانید چه چیزی را از عکس های
عروسی انتظار دارید آن است که تصورات خود را از عکس های عروسی بنویسد. به
این معنا که عروسی خود را در تخیل مرور کنید و تصور کنید که از کدام صحنه
ها دوست دارید عکس داشته باشد. مثلا بنویسید "مادرم لبخند زده بود در حالی
که می توانستید اشک را در چشمانش ببینید" همین چند خط خنده دار، احساساتی و
شخصی در واقع تعیین کننده لحظات مهم جشن از نظر شماست که از عکاس عروسی می
خواهید به آن ها توجه کند.
ملاقات با عکاس عروسی
راه های زیادی برای پیدا کردن یک آتلیه عکاسی وجود دارد، از پیشنهادات
دوستان و فامیل گرفته تا جست و جوی اینترنتی. اما وقتی موقع ملاقات با عکاس
می رسد، باید از قبل چیز هایی بدانید و چشم بسته وارد ملاقات نشوید.
- آیا شما با کسی که از عروسی شما عکاسی خواهد کرد ملاقات می کنید یا با نماینده آتلیه؟
- آیا آتلیه آلبوم های نمونه ای از عروسی های قبلی که عکاسی کرده، برای ارائه دارد؟
- آیا عکس های نمونه آن ها از نوعی است که شما برای خود تصور کرده اید؟
- حداقل هزینه ها چقدر است؟
- آیا هزینه شامل فیلم برداری هم می شود یا هزینه جداگانه دارد؟
- آیا از دستیار استفاده می کنند(آیا دستیار به عنوان تمرین عکاسی خواهد کرد؟)
- برنامه روز عکاس چیست؟ (بسیار مهم است که عکاس در روز جشن شما برای جشن دیگری وقت نگذاشته باشد)
- روش کاری استاندارد آتلیه چیست؟
- آیا عکاس تمایلی به شنیدن حرف ها و خواسته های شما دارد؟
- برای انجام پیشنهاداتشان چه جور ضمانتی دارند؟
- چه مدت پس از جشن آلبوم عروسی آماده است؟
تقریبا همه آنهایی که در زمینه بازاریابی کار میکنند، کلمات بازاریابی درونگرا یا بازاریابی ربایشی یا همان بازاریابی جاذبه ای را شنیده اند
خب حالا محتوا ایجاد شده است. مشتری نیازش را در گوگل و سایز موتورهای جستجو سرچ مبکنند و اگر وبسایت شما در آنجا رتبه خوبی داشته باشد، مشتری بر روی سایت شما کلیک میکند و به شما میرسد
بررسی جایگاه رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل یکی از بهترین روش های مشاهده رتبه کلمات کلیدی در نمودار و اقدامات بموقع برای رسیدگی به کیورد ها برای بهبود رتبه گوگل می باشد .
وب سایت بکوریتی که عمده فعالیت آن در موضوع خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی می باشد امکان جدیدی برای سئو کاران دارد و آن هم بررسی جایگاه کلمات کلیدی در نتایج گوگل و اطلاع رسانی از وضعیت و بالا و پایین رفتن لینک ها می باشد . شما می توانید براحتی چندین وب سایت و چندین کلمه کلیدی مشخص کنید و سیستم اتوماتیک روزانه عبارت هایی که مشخص کرده اید را آنالیز می کند و در یک نمودار افزایش رتبه یا کاهش رتبه کلمات کلیدی در گوگل را به شما نشان می دهد و در صورت لزوم از طریق email و موبایل اطلاع رسانی می کند .
رایگان زمانی می باشد که شما از سایت بکوریتی بک لینکی خریداری کرده باشید و اگر برای مثال 30 عدد بک لینک خریداری کنید ، 30کلمه کلیدی برای شما رایگان آنالیز می شود و این یک فرصت ویژه برای خریداران بک لینک می باشد .
غیر رایگان برای کلمات و کیوردهایی هست که ممکن هست برای آنالیز رقبا نیاز داشته باشید و یا برای وب سایت های خودتان استفاده کنید که با بهبود رتبه یا کاهش رتبه در نتایج گوگل ، سیستم ما اتوماتیک به شما اس ام اس یا ایمیل ارسال می کند .
ابزارهای مختفی برای نمایش جایگاه سایت ها در نتایج گوگل وجود دارد که اکثرا سایت های خدمات سئوی خارجی هستند که این کار را با هزینه بالایی انجام می دهند و چون به دلار باید پنل خودتان را شارژ کنید ، در نهایت بسیار گران تمام می شود .
منظور از جایگاه سایت در گوگل درواقع این می باشد که شما یک عبارت کلیدی را در گوگل جستجو کنید و رتبه سایت خودتان را پیدا کنید . به عبارت دیگر بررسی کنید که ببینید سایت شما در نتایج گوگل لینک چندم آمده است .
برای این منظور لازم هست ابتدا رایگان عضو بکوریتی شوید و سپس از طریق لینک https://backority.ir/login.php?q=googlecheck اقدام به تهیه این چکر بکنید و یا با خرید بک لینک از بکوریتی از طریق این لینک https://backority.ir/login.php?q=buy رایگان از این قابلیت ها استفاده کنید .
سایت backority.ir به شکل حرفه ای به شما تغییر وضعیت جایگاه کلمات کلیدی را از طریق سامانه پیامکی و ارسال ایمیل اطلاع رسانی می کند . به این صورت که مثلا اگر کلمه کلیدی "خرید بک لینک" را ثبت کرده باشید و سایت شما رتبه ی 45ام باشد سیستم بکوریتی بررسی می کند و اگر رتبه 45 به 44 یا 46 تغیییر کرد فورا به شما اطلاع رسانی کند .
کلمات کلیدی :
کلمات کلیدی در گوگل چیست,رتبه کلمات کلیدی در گوگل,جستجوی کلمات کلیدی در گوگل,آنالیز کلمات کلیدی در گوگل,کلمات کلیدی جستجو در گوگل,یافتن کلمات کلیدی در گوگل,ثبت کلمات کلیدی در گوگل,رتبه کلمات کلیدی در گوگل geoabzar,آموزش کلمات کلیدی در گوگل,بررسی کلمات کلیدی در گوگل,مانیتورینگ کلمات کلیدی در گوگل,جایگاه کلمات کلیدی در گوگل,کلمات کلیدی در سئو گوگل,کلمات کلیدی گوگل وبمستر,کلمات کلیدی گوگل ادوردز,جایگاه کلمه کلیدی در گوگل,کلمه کلیدی گوگل,بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل,بررسی وضعیت کلمه کلیدی در گوگل,بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل,یافتن کلمات کلیدی در گوگل,یافتن کلمات کلیدی سایت,یافتن کلمات کلیدی مناسب,یافتن کلمات کلیدی مربوط به وب سایت,یافتن کلمه کلیدی,جستجوی کلمات کلیدی گوگل,یافتن بهترین کلمات کلیدی,نحوه یافتن کلمات کلیدی,آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,8 ابزار رایگان یافتن کلمات کلیدی,جایگاه کلمه کلیدی در گوگل,بررسی جایگاه کلمات کلیدی در گوگل,ابزار بررسی جایگاه کلمات کلیدی,جایگاه کلمات کلیدی ,جایگاه سئو ,مانیتور سئو,جستجو رتبه کلمات کلیدی سایت,پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در گوگل,تعیین جایگاه کلمات کلیدی در سایت google,معرفی ابزارهای پیدا کردن رتبه کلمات کلیدی در گوگل
منبع : بکوریتی
طبق آمارها ایران دومین کشور خاورمیانه برای مصرف لوازم آرایشی- بهداشتی به شمار میآید. کارشناسان این حوزه که دیدگاه مثبتی نسبت به این مسئله دارند، عنوان میکنند اصلیترین دلیل این آمار، گرایش مردم به سمت زیبایی و پاکیزگی است و از طرفی برخی دیگر از کارشناسان با نگاه منفیتری این موضوع را ناشی از تهاجم فرهنگی و کمبود اعتماد به نفس در بین زنان و مردان ایرانی میدانند.
در هر صورت میزان بالای مصرف این لوازم در ایران، خود بهترین بهانه برای بررسی بازار این کالا به شمار میآید، فارغ از اینکه شاید این آمار از نظر فرهنگی و اجتماعی آمار خوشایندی نباشد اما با توجه به میزان گرایش مردم به لوازم آرایشی و بهداشتی میتوان فرصتهای سرمایهگذاری در این حوزه را بررسی کرد و دید آیا این کسبوکار آنگونه که بیان میشود برای صاحبان آن نان و آب دارد یا خیر ؟
***
به این منظور «فرصت امروز» به سراغ یکی از کاسبان این شغل رفته است که در این بازار مشغول فعالیت است. «مرتضی معتمدی» فعال جوانی است که در یکی از مناطق غربی تهران یک فروشگاه لوازم آرایشی دارد. قفسههای فروشگاه او از انواع لوازم آرایشی و بهداشتی گرفته تا عطر و ادکلن پر شده است.
ابتدا در خصوص وضعیت کنونی این کسبوکار از او سوال میکنیم، معتمدی میگوید: استفاده از لوازم آرایشی قرنهاست که به شکلهای مختلف در بین مردم دنیا رواج دارد اما...
در برخی کشورها میزان مصرف بالاتر و در برخی مناطق میزان مصرف کمتر است. ایران بهعنوان هفتمین کشور دنیا و دومین کشور بعد از عربستان در خاورمیانه، جزو کشورهایی است که مصرف بالایی در این خصوص دارد. نکته قابل توجه در این حوزه سن افراد است؛ در ایران سن استفاده از لوازم آرایشی کاملا متغیر است و به جرات میتوان گفت محدوده سنی مشتریان ما از 14 سال تا 60 سال متفاوت است. همین مسئله موجب فروش روزافزون این محصولات شده است.
همچنین من میبینم که هر سال نسبت به سال گذشته سن مصرفکنندگان پایینتر هم میآید. معتمدی معتقد است این مسئله هر چند شاید برای مسئولان فرهنگی یا خانوادهها خوشایند نباشد ولی برای من که سرمایهگذار این حوزه هستم و در این راه کسب درآمد میکنم منفی تلقی نمیشود و شاید برای سرمایهگذاران این حوزه، مسرت بخش هم باشد زیرا میزان فروش و درآمد ما را در این کسبوکار افزایش میدهد.
رقبای ما قدرتمند هستند
معتمدی بیان میکند: داروخانهها اصلیترین رقبای این کسبوکار به شمار میآیند که این روزها در کنار فروش دارو بخشی از کار خود را به فروش لوازم آرایشی اختصاص میدهند. وی در این باره میگوید: متاسفانه مردم به دلیل اعتمادی که به داروخانهها دارند بسیاری از لوازم آرایشی مورد نیاز خود را از این مکانها تهیه میکنند در حالی که داروخانهها واقعا بخشی از سهم بازار ما را تصرف کردهاند و حتی گاهی اجناسشان کیفیت لازم را ندارد. اینان رقیبان اصلی این کسبوکار به شمار میآیند، در بخش بعدی هم بسیاری از فروشگاههایی که اجناس تقلبی و چینی را وارد کرده و به فروش میرسانند کار ما را سختتر میکنند، چرا که اغلب این جنسها قیمت پایینی دارند و مشتریان را جذب میکنند.
مراحل اخذ مجوزها
معتمدی در خصوص اخذ مجوز برای راهاندازی این کسبوکار میگوید: برای شروع این کار ابتدا لازم است که مکان مورد نظر خود را در نظر گرفته و به اتحادیه مراجعه و درخواست جواز کسب کنید. آنها بازرس را به محل کسب میفرستند و با توجه به شرایط اولیه و همچنین اخذ مجوز از اماکن برای شما جواز کسب صادر میکنند. وی میافزاید: شرایط امروز نسبت به سالهای گذشته مقداری سختگیرانهتر است، مثلا فروشگاه شما باید مجهز به دوربین مداربسته باشد، همچنین نیاز است که یک فروشنده خانم در مغازه حضور داشته باشد. با وجود این شرایط مبلغی حدود دو میلیون تومان این پروسه هزینه برمیدارد که در نهایت ظرف یک تا سه ماه جواز صادر میشود و میتوانید اجناس را خریداری کرده و کار را شروع کنید.
سرمایه در گردش متغیر است
این فعال بازار در خصوص سرمایههای مورد نیاز برای شروع کار میگوید: متراژ فروشگاه و مبلغ سرمایه در گردش بستگی زیادی به حجم کار دارد، این دو فاکتور در این شغل بسیار متغیر است اما در کمترین میزان آن اگر بخواهید با اجناس برند شروع کنید و یک شروع مناسب داشته باشید یک فضای حداقل 12 متری با حدود 70 میلیون تومان سرمایه اولیه برای خرید اجناس نیاز دارید. وی میافزاید: این مبلغ به سه بخش لوازم آرایشی با حدود 50 درصد کالاها، لوازم بهداشتی حدود 20 درصد و عطر و ادکلن که حدود 30 درصد اجناس را تشکیل میدهد تقسیم میشود.
دو دریچه اصلی تامین اجناس
جنسهای موجود در فروشگاهها از دو بخش تامین میشود؛ اول از طریق بازار بزرگ ایران که اغلب اجناس فرعی و بدون برند با قیمت پایینتر در این بازارها موجود هستند و در بخش دوم از طریق شرکتهایی که نمایندگی برندهای مطرح را در ایران دارند. روش دوم مزیتهای بسیاری را به همراه دارد از جمله اینکه بازاریابان این شرکت خود برای پرزنت اجناس به مغازه میآیند و توضیحات لازم را در خصوص مزیتهای جنس ارائه میدهند همچنین برخی از آنها بهصورت اقساط با فروشگاهها در تعامل هستند که میتواند کمک زیادی به صاحبان سرمایه باشد.
در نهایت برخی از این شرکتها اجناسی را که تاریخ مصرفشان بگذرد یا دچار مشکل شوند، مرجوع میکنند. معتمدی در خصوص کشورهای صادرکننده لوازم آرایشی- بهداشتی به ایران میگوید: اجناس برند در بازار امروز اغلب از سه کشور ترکیه، فرانسه و ایتالیا هستند که همه این اجناس وارداتی باید دو برچسب شبنم و برچسب اصالت کالا را داشته باشند.
سود معقول، فروش بالا
این فعال بازار معتقد است سود اصلی این سرمایهگذاری در بخش لوازم آرایشی است و به طور میانگین حدود 20 تا 30 درصد سود برای فروش هر کالایی لحاظ میشود که با توجه به جایگاه مغازه و میزان تردد مشتریها، متفاوت است. او میگوید: به عنوان مثال در منطقهای که ما مشغول به کار هستیم روزانه بین 50 تا 60 نفر به فروشگاه مراجعه میکنند که 80 درصد آنها خانم هستند.
معتمدی در ادامه میگوید: زمان بازگشت سرمایه در این شغل حدود دو سال است و در طول این مدت فرد باید با ارائه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب برای خود مشتریان ثابت پیدا کند. وی در ادامه میگوید: بخشی از کار به همین مشتریان ثابت و میزان وفاداری آنها به اجناس شما بازمیگردد، به این مفهوم که هر مشتری راضی میتواند چند مشتری دیگر را به سمت فروشگاه شما روانه کند پس باید تلاش کنید اعتماد مشتری را جلب کرده و از او برای خودتان یک مشتری وفادار بسازید. به علاوه باید با افرادی که بهصورت عمده خرید میکنند مانند آرایشگاهها به خوبی تعامل برقرار کنید و تخفیفات حدود 15درصدی به آنها بدهید، چراکه آنها میتوانند مشتریان زیادی برای شما بفرستند و کسبوکارتان را حسابی رونق ببخشند.
مناسبتها؛ گاهی سود، گاهی ضرر
معتمدی در خصوص فصول پرکار و کمکار این شغل میگوید: مناسبتهای مذهبی و سنتی در این کسبوکار تاثیر زیادی میگذارد، مثلا در اعیاد و روز پدر یا روز مادر فروش ما بسیار خوب است اما در ماههای محرم و صفر میزان فروش افت میکند. در واقع این مناسبتها برای این شغل به نوعی هم مزیت هستند و هم تهدید.
تبلیغات کار ما نیست
معتمدی در آخر در پاسخ به این سوال که چرا فروشگاههای لوازم آرایشی تبلیغات گسترده شهری یا تلویزیونی ندارند، میگوید: امروزه در هر فروشگاهی نزدیک به هزار قلم کالای آرایشی- بهداشتی و انواع عطر با دهها برند متفاوت وجود دارد، شما نمیتوانید همه این محصولات را یکجا تبلیغ کنید از طرفی اگر هم صرفا نمایندگی یک برند مشخص باشید بحث تبلیغات وظیفه شرکتهای صاحب برند است نه فروشگاهی که فقط فروش محصول را به عهده دارد
به علاوه بهصورت کلی هم معمولا فروشگاههای لوازم آرایشی هرچند هم بهصورت گسترده کار کنند، مشتریهای محلی یا در نهایت منطقهای خود را دارند به این دلیل که افراد سرمایهگذار در این حوزه بسیار زیادند و تنوع کالاها هم بسیار بالاست. در مجموع تبلیغات گسترده برای این کسبوکار برای صاحب سرمایه به صرفه نیست و اصلا تبلیغات گسترده، کار ما نیست و فروشگاههای این حوزه به تبلیغات اساماس و تراکتی بسنده میکنند