پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر
شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است.
اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری
که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده
است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی
به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن
می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از
آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن
نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از
سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا
بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و
جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم
گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این
جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های
مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای
آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت و همچنین امکانات متنوع تور پوکت با ما همراه باشید.
• تئاتر سیمون و فانتسی
سالن
های فانتاسی و سیمون دو مکان مشهور در پوکت هستند که مسافران زیادی به
آنجا مراجعه می کنند. این دو مکان، فرهنگ های مختلف تایلند را به نمایش می
گذارند گردشگران را با سنت ها و فرهنگ های تایلندی آشنا می کنند. تئاتر
فانتاسی محلی برای نمایش برنامه های شاد و سرگرم کننده است.
نمایش سیمون
در ساحل خلیج فانتوج فقط دو روز در هفته و برای 2 ساعت و نمایش های
فَنتِسی 8 ساعت در روز در پارک فانتاسی پوکت اجرا می شوند. بلیط این
تئاترها ارزان نیست اما تماشاچی های بسیاری دارند و درآمد خوبی از گردشگرها
به جیب اجراکننده ها سرازیر می شود.
هر دو تئاتر سیمون و فانتاسی پوکت
بسیار کلاسیک و مبتنی بر آموزه های سنتی کشور تایلند هستند. در تئاتر
سیمون، پسرها لباس دخترها را به تن می کنند و حرکات این نمایش را به مدل
دخترها اجرا می کنند.
نمایش های فانتاسی با نمایش های سیمون فرق دارند.
فانتاسی مساحتی حدود 140 هکتار با انواع و اقسام تفریحات و فعالیت های
سرگرم کننده دارد. این نمایش یکی از قدیمی ترین مکان های توریستی پوکت به
شمار می آید. تفریحات فانتاسی شامل افسانه کامالا، نمایش خیالپردازی
پادشاه، نمایش و تئاتر فیل ها، مرکز تفریحی similian، ماجراجویی در جنگل
ببرها و ...
• معبد چالونگ
Wat Chalong
معبد
چالونگ جزو مشهورترین معابد تایلند است. دلیل شهرت آن نیز وجود مجسمه Poh
Than Jao Wat است. این مجسمه اصلی ترین تمثال بودا در معبد چالونگ است و در
غربی ترین سالن معبد قرار دارد. البته مجسمه های دیگری از بودا نیز در این
معبد وجود دارند. این معبد بتکده های بزرگ نیز دارد که شامل استخوان های
تراشیده شده بودای اعظم هستند.
نقاشی های دیواری بسیار زیبا، نسیم خنکی
که همیشه در آن جریان دارد و نماز و انجام عبادت های موزون کاهنان زن در
این معبد به زیبایی و روحانیت آن افزوده اند.
اقدام پژوهی و کنش پژوهی با هم مترادف هستند که در ادامه چند تعریف از آن را می خوانید. شیوه ای از پژوهش است که در آن معلم به صورت عملی مشکلات کلاس درس را مورد پژوهش قرار می دهد. و از نتایج آن برای بهبود فرایند یاددهی یادگیری استفاده می کند. اقدام پژوهی نوعی فعالیت علمی است. که در آن افراد در کار و فعالیت میکوشند وضعیت نامطلوب موجود را به وضعیت نسبتاً مطلوب تغییر دهند. راسل اقدام پژوهی را فرآیندی می داند که در آن وضعیت آموزشی دانش آموزان به منظور بهبود یادگیری آنها مورد بررسی قرار می گیرد. اقدام پژوهی در آموزش و پرورش، روش علمی حل مسائل و مشکلاتی است که کارورزان با آن در ارتباطند. و هدف آن بهبود، رفع یا کاهش مشکلات است.
معلم پژوهنده به معلم یا دستاندرکار آموزش و پرورش گفته می شود که به نحوی با مسائل آموزش و پرورش سروکار دارد و علاقهمند است برای بهسازی و اصلاح وضعیت نامطلوب به اقدامهای علمی نظیر اقدام پژوهی، دست بزند تا نتیجه آن منجر به تغییر و اصلاح وضعیت گردد. معلم پژوهنده از حیث اخلاقی و شغلی خود را متعهد و مسئول به فراهم سازی شرایط مناسب برای پرورش همه جانبه دانش آموزان میداند. معلم پژوهنده معلمی است که در راستای حل مسائل و مشکلات تدریس فکورانه و هنرمندانه با عنایت به روش اقدام پژوهی عمل می کند.
نکته: شیوه نامه اقدام پژوهی یا همان جشنواره معلم پژوهنده در انتهای همین مطلب قابل دانلود است.
– تشخیص مسئله
– توصیف وضع موجود و بیان مسئله
– گردآوری و شواهد اطلاعات ۱
– تجزیه و تحلیل داده ها
– ارائه یا انتخاب راه حل جدید
– اجرای راه حل ها و کنترل و نظارت بر آن ها
– گردآوری شواهد و اطلاعات ۲
– ارزشیابی تاثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن
– نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات
تا زمانی که به مسئله یا مشکل برنخورید، مراحل اقدام پژوهی یا کنش پژوهی آغاز نمیشود. معلم پژوهنده همواره تک تک مسائل کلاس را با دقت مشاهده می کند. و به محض اینکه به مسئلهای برخورد کرد، به طور ناخودآگاه وارد مرحله اول اقدام پژوهی یعنی تشخیص مسئله میشود.
پس از تشخیص مسئله باید در مرحله دوم، مسئله ی تشخیص داده شده را توصیف و تشریح کنید.
در این بخش شما باید ادعای خود را مبنی بر وجود مشکل، ثابت کنید. لذا برای اثبات ادعای خود و اطمینان از وجود مشکل، می توانید از روش ها و ابزارهای مختلف استفاده کنید. در این مرحله سعی می کنیم با استفاده از جدول و نمودار به کارهای خود عینیت بیشتری ببخشیم. معروفترین این ابزارها عبارتند از: مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه، آزمون، نمرات کلاسی، نظرخواهی از همکاران، مشورت با والدین، مراجعه به پژوهش های دیگران یا پیشینه پژوهش و…
پس از این که به کمک داده ها تصویر روشن و گویایی از وضعیت موجود دادید، لازم است این دادهها را تجزیه و تفسیر کنید تا زمینه ها و امکان راه حلها و اقدام های مناسب فراهم شود. به عبارتی شما در مرحله قبل فقط داده ها را جمع آوری کردید؛ حال لازم است آن ها را با استدلال و منطق به اطلاعات تبدیل کنید و در مورد آن ها با رعایت اصل صداقت و امانت، قضاوت کنید. در این قسمت بهتر است از مشارکت همکاران و تجربه های خود استفاده نمایید. برای انتقال بیشتر مفهوم، از نمودارها و اشکال مختلف استفاده کنید که این نیز ابتکار جالبی به شمار می رود.
پژوهشگر با استفاده از اطلاعات به دست آمده و تجزیه و تحلیل آنها ابعاد و جوانب مشکل را به طور دقیق و شفاف شناسایی می کند. البته تشخیص مشکل و به دست آوردن آگاهی بیشتر در مورد علل و عوامل آن، حاصل مطالعه وضعیت موجود، از طریق تکیه بر اطلاعات جمع آوری شده و بررسی پیشینه مطالعاتی میباشد. هدف پژوهشگر نیز در این مرحله پیدا کردن راه حلهای تغییر وضعیت موجود است. در ضمن تشخیص راه حل مناسب، بهتر است به روش تصمیم مشارکتی صورت بگیرد.
حال باید از بین این راه حلها به انتخاب راه حل دست بزنید. مرحله انتخاب راه حل به تفکر بیشتری نیاز دارد. در این مرحله باید معایب، محاسن و اثربخشی این راه حلها را به استناد شاخصها و معیارهایی که در اختیار دارید با هم مقایسه کنید و اگر تشخیص دادید یکی از آن راه ها برای بهبود بخشی وضع موجود از همه کارسازتر است، باید آن را به طور مستند دقیق و مستدل تشریح کنید و علت حذف راه حل های دیگر را نیز باید بیان کنید.
در این مرحله باید، راه حل به دست آمده از مرحلهی قبل را با نظارت کامل و دقیق اجرا کنید.
پژوهشگر برای این که ثابت کند نتیجه تحقیق، تغییرات مثبتی را درپی داشته، و در رفع مشکل موثر واقع شده، نیاز به ارائه شواهد و توضیحات دقیق دارد. این شواهد باید مبتنی بر اعداد و ارقام و مدارک قابل سنجش باشد.
نکته: شواهد ۲ باید مورد تایید افراد نخبه و یا متخصص قرار بگیرد و با دلیل و مدرک همراه باشد.
این مرحله مانند مرحله ۴ است. به عبارتی در این قسمت ما شواهدی که به دست آوردهایم را تعبیر و تفسیر می کنیم. لازم به ذکر است یکی از مهم ترین اصول در این بخش اشاره به وضعیت اولیه و وضعیت کنونی است که از مقایسه و تفسیر شواهد ۱ و ۲ به دست می آید. در بحث اعتبار یابی، نظر خواهی از همکاران، دانش آموزان و والدین و کسانی که به نحوی در جریان پژوهش شما بوده و اطلاع داشته اند بسیار مهم است. نظرات آنها ممکن است مؤید کار شما یا بالعکس باشد. شما به عنوان معلم پژوهنده امین باید خلاصهی نظرات آن ها را ذکر کنید.
در این بخش محدودیتها و نقاط ضعف و قوت را بیان کنید و پیشنهادات پژوهشی خود را ارائه نمایید.
پیشنهادات شما می تواند به بهبود روند اجرایی، مسائل آموزشی و پرورشی، اصلاح جو همکاری و … بینجامد.
نکته: بدون انجام مراحل اقدام پژوهی نمیتوانید آن را به درستی اجرا کنید.
تقریباً همه کسانی که در انجمن ها و سایر سایت های گروهی عضو هستند، از این موضوع کلافه و خسته شده اند که هر دفعه با عضویت در یک سایت باید دوباره آواتار خود را آپلود کنند
.
در اینجاست که شخصی به نام تام ورنر به یاری ما شتافت.
و Gravatar یا Globally Recognized Avatar را برای ما به ارمغان آورد. کاری که سایت Gravatar.com برای ما انجام می دهد این است که ما آواتار خود را در آن سایت آپلود می کنیم.
و بعد با هر بار ثبت نام در سایت هایی که از گراواتار بهره می برند، فقط با وارد کردن ایمیل خود آواتار ما در آن سایت یا انجمن به نمایش در می آید. که سایت های زیادی از این قابلیت استفاده می کنند مانند: wordpress.com و wordpress.org
ثبت نام در Gravatar.com و ایجاد یک گراواتار:
مرحله ۱: وارد سایت www.gravatar.com شده؛
مرحله ۲: از منوی بالای سایت روی گزینه Signup کلیک نمائید. (اگر اکانت wordpress.com دارید می توانید با همان اکانت وارد شوید.)
مرحله ۳: در پنجره جدید آدرس پست الکترونیک خود را وارد نموده و روی دکمه Signup کلیک نمائید. در پنجره جدید به شما می گویند که نامه الکترونیکی جهت تائید ثبت نام به آدرس پست الکترونیک شما ارسال شده که باید روی پیوند تائید ثبت نام مندرج در نامه کلیک نمائید.
مرحله ۴: با تائید ثبت نام مجدداً وارد سایت gravatar.com شده و می توانید کار را شروع کنید. در پنجره ای جدید مطابق تصویر زیر اطلاعاتی از شما خواسته شده که باید آنها را تکمیل نمائید ور در پایان روی دکمه Signup کلیک نمائید.
مرحله ۵: آدرس پست الکترونیک شما به سایت اضافه شده و با کلیک بر روی پیوند Add one by clicking here می توانید تصویر دلخواه خود را به آدرس پست الکترونیکتان اختصاص دهید.
مرحله ۶: روی گزینه My computer’s hard drive کلیک نمائید؛
مرحله ۷: با کلیک بر روی دکمه Browse، تصویر دلخواه خود را در پنجره جدید یافته و روی دکمه Next کلیک نمائید.
مرحله ۸: در پنجره جدید می توانید اندازه گراواتار خود را تنظیم نموده و محدوده آنرا مشخص نمائید. پس از انجام این کار، روی دکمه Crop and finish کلیک نمائید.
مرحله ۹: حال تصویر گراواتار خود را در صفحه جدید بر اساس رده سنی تصویر تنظیم نمائید:
G: عمومی
PG: با نظارت و راهنمایی والدین – ممکن است شامل خشونت و … باشد.
R: شامل خشونت شدید، فحاشی و …
X: خشونت آزار دهنده، تصاویر جنسی و …
تمام شد! حالا شما صاحب گراواتار هستید. دقت کنید که برای هر ایمیل می توانید یک گراواتار اختصاص دهید و هر جا که دوست داشتید گراواتار شما به نمایش در بیاید، آن ایمیل را در فرم مربوطه وارد کنید. برای امتحان برای همین پست با ایمیل خود یک دیدگاه بگذارید تا گراواتار شما به نمایش در بیاید